- Pyszna, pożywna i zdrowa tajska zupa z kurczakiem i kolendrą -

Podrzucam przepis na super pyszną i pożywną Zupę Tajską z kurczakiem i kolendrą.
Przepis pochodzi z książki M. Makarowskiej „Dieta uzdrawiająca organizm”, ale jak zawsze zmodyfikowałam go pod siebie.

Co potrzebujemy:

  • 200 g filetu z piersi kurczaka/indyka, można też zaszaleć i dodać krewetki.
  • pół cebuli
  • ząbek czosnku
  • warzywa u mnie: fasolka szparagowa żółta – dwie garście, marchew – dwie sztuki, cukinia – sztuka.
  • dwie szklanki bulionu
  • 100-150 ml mleczka kokosowego (pamiętajmy o dobrym składzie, np. Real Thai!)
  • przyprawy: kurkuma, kumin, pieprz, sól himalajska, świeży imbir, mielona kolendra, słodka i ostra papryka.
  • pęczek kolendry lub pietruszki
  • sok z limonki
  • dwie łyżki oleju kokosowego/masła klarowanego

Rozgrzewamy w garnku olej kokosowy/masło klarowanego i szklimy na nim pokrojoną w kostkę cebulkę oraz posiekany ząbek czosnku, następnie dodajemy kurczaka/indyka pokrojonego w paski i mieszamy ok. 5 minut razem. Następnie dodajemy pokrojony w drobną kostkę imbir, mieszamy i doprawiamy: solą, kuminem, kolendrą, pieprzem, papryką oraz kurkumą. Całość zalewamy bulionem, gotujemy ok. 2-5 minut i dodajemy mleczko kokosowe, doprawiamy sokiem z limonki i całość jeszcze chwilę trzymamy na ogniu. W międzyczasie obieramy i kroimy warzywa: marchew, cukinię i fasolką. Ja zdecydowałam, że w czasie gdy tworzy się zupa ugotuje warzywa na parze i dodam do niej już miękkie. Można też je dodać do zupy i gotować w niej do miękkości. Trwa to jednak dłużej. Całość podajemy obficie posypane świeżą kolendrą/ natką pietruszki.

Z przepisu wychodzą 2 porcje obiadowe lub 4 mniejsze np. na kolację.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

<<< Powrót